סדנאות צילום מאירות עיניים

סדנאות ממוקדות נושא

תמונת עתיד 

התוכנית "תמונת עתיד" מושתתת על הנחת היסוד כי אדם המסוגל לחזות את המקום אליו הוא שואף, יהיה מוכוון מטרה ויגייס את כל המשאבים, הפנימיים והחיצוניים, העומדים לרשותו לעבר המטרה אותה הציב לעצמו.

הסדנה מעודדת את המשתתפים להכיר בחשיבות ציור תמונת עתיד בשלב מוקדם, לזהות צדדים חזקים באישיותם העשויים לקדמם ולגייס משאבים חסרים בכדי להשיג את המטרה.

הצילום משמש כלי רב עוצמה עבור המשתתפים בבואם "לצייר" את תמונת העתיד והדרך המובילה אותם אליה בבהירות ובאופן מוחשי. הצילום ככלי, מכוון אותנו לפרוט רעיונות ומילים ולתרגמם לתמונות.

בסדנה נביים ונצלם, נבחר נושאים לצילום ואמצעים ויזואליים מיטביים להציגם, נתבונן בצילומים וננתחם, נשאל שאלות ונעסוק בנושאים מעולם טיפוח החשיבה כגון: חשיבות הגדרת מטרות ויעדים, התמדה, פרו אקטיביות, הצגת שאלות ומטא קוגניציה (חשיבה על חשיבה).

"העבר אינו הפוטנציאל שלך, ולכן בכל רגע אתה יכול לבחור לשנות את העתיד שלך"

בטיחות ברשת 

בני הנוער בעידן זה  מחוברים לרשת  אונליין 24\7.

אוכלים , ישנים וחיים ברשת.

רבות דובר על אודות הסכנות האורבות לבני הנוער ברשת ועל ההשלכות ההרסניות שבשימוש השלילי שבני נוער עושים בה.

עם זאת, לשימוש ברשת יתרונות רבים והיא מהווה נדבך יומיומי בהתנהלות שלנו כיום.

מי מאתנו היה מוותר על נגישות הידע, הקלות והיעילות שהרשת מאפשרת?

לכן, אנו מציעים סדנה בה העשייה והדיון מציפים יתרונות וחסרונות מתוך תובנות שהמשתתפים עצמם מעלים.

 באופן זה הדיון מאוזן ,משקף את המציאות על המורכבות שבה ואת משמעות הבחירות שלנו  גם במרחב הוירטואלי.

הסדנה מאפשרת שיח פתוח על השימושים השונים באינטרנט: במה הוא מועיל לנו והיכן הוא מציב לנו אתגרים וסכנות.

במהלך הסדנה  נשתמש בכלי החשיבה חש"מ*  בכדי לנתח את עבודות המשתתפים.

( חיובי, שלילי, מעניין- קיצור של ששת כובעי החשיבה מאת א. דה בונו)

"בכל דור ודור צריך ללמוד את כלי השימוש המשפיעים על הדור "

פורטרטים

"האור שבי והאור שבאחר" - סדנת צילומי פורטרטים​

"האדם אינו מה שהוא חושב שהוא. 
הוא גם אינו מה שאחרים חושבים שהוא. 
האדם הינו מה שהוא חושב שאחרים חושבים שהוא"
                                                צ'ארלס הורטון קולי


גיל ההתבגרות  מאופיין בשינויים רבים: רגשיים, פיזיולוגיים וחברתיים.

בני הנוער בוחנים מחדש את מעמדם האישי והחברתי ומתמודדים עם הדרישות החדשות והאתגרים שהחברה מציבה בפניהם.

תהליך זה מלווה בשאלות רבות ובבדיקה של העצמי, האחר, המשפחה והקהילה אליה הם משתייכים.

לעיתים קרובות בני נוער תוהים מהן נקודות החוזקה שלהם או מה מייחד אותם לעומת האחרים בני גילם.

בסדנה זו המשתתפים  מקבלים משימת צילום  לעבודה משותפת בזוגות בה הם מצלמים "ומאירים" צדדים חיוביים באחר.

העבודה המשותפת וההתמקדות בצדדים החיוביים משקפים עבור כל משתתף את הייחוד או החוזקה שלו .

" הלומד בשמחה שעה אחת, ילמד יותר ממה שילמד בכמה שעות עצובות" 

שורשים 

סדנת צילום שורשים ומשפחה- סדנה לתלמידי שכבה ז' ולא רק...

לאורך השנה, תלמידי שכבה ז' עוסקים בהכנת עבודת השורשים - מספרים את סיפור המשפחה, מתחקים אחר שורשיהם ועוסקים בשאלות של זהות אישית וזהות קולקטיבית.

סדנת הצילום מפנה מקום לשאלה מהי משפחה עבורי?

המשתתפים מתוודעים לצילומי משפחות מעדות ותרבויות שונות ולאופן הצגתן  בזמנים שונים לאורך ההיסטוריה.

מפגש זה מאפשר למשתתפים להיחשף לסגנונות וסוגי  משפחה שונים ולעמוד על הייחוד של "המשפחה שלי".

המשתתפים מציפים ומביעים באמצעות הצילום קשת רחבה של תחושות ורגשות, מאפיינים ומנהגים המייחדים את משפחתם- תחביב משפחתי משותף, הווי משפחתי, סיפור מן העבר ועוד.

"שורשיו של אדם הם זיכרונותיו,הם גם זיכרונות של אחרים.כמו שורשי העץ הטמונים עמוק באדמה שורשיו של אדם טמונים בנשמה"

נקודות מבט 

הסדנה מפגישה בין תכנים מעולם הצילום לתכנים מעולם החשיבה ובמהלכה המשתתפים מתנסים בכלי החשיבה מח"א* (מה חושבים אחרים) אשר הגה ד"ר אדוארד דה בונו.

 באמצעות הכלי, המשתתפים "יוצאים" מנקודת המבט שלהם ומאמצים נקודת מבט שונה.

הם בוחרים סיטואציות מחיי היומיום בהן קיימות מספר נקודות מבט המובילות לפרשנות שונה של המציאות או לקונפליקט.

צילום הסיטואציות נעשה תוך התייחסות לנקודות המבט השונות, לבימוי התמונה, בחירה בין אמצעי מבע שונים, שימוש בזוויות צילום שונות, אביזרים והעמדת הנפשות הפועלות על מנת לספר  את ה"סיפור" בשפת הצילום.

מגוון אפשרויות...